Thursday, July 25, 2013

Ekşi Toz ~ Sour Flavouring

Koruk suyu paylaşımımı takiben, çıkan posayı birkaç gün gölgede kuruttum ve bugün çekirdeklerinden ayırdım ~ Following my post on unripe grape verjuice, the leftover pulp is finally dry and today, I removed the seeds.


Bir dakika bile sürmedi, blenderdan geçirdim ve aşağıda ikinci çanakta gördüğünüz toz haline geldi. Tadına baktım, koruk kadar olmasa da, nispeten hafif bir ekşilik var. Bu arada, koruk suyunun birinci kavanozu bitmek üzere. Salatalara kullanıyorum ve lezzetini anca tadan bilir. Kesinlikle tavsiye ediyorum, deneyin, pişman olmayacaksınız ~ In blender, less than a minute, my sour flavouring is ready. The taste is indeed sour but milder and surely dryer than the verjuice. By the way, have been using the verjuice in salads ever since and it is delicious. I highly recommend that you try making some for yourself. Satisfaction guaranteed.







No comments: